2018年2月5日星期一

《街市遊樂團》教你如何不懂尊重人

老實講,想知道今日香港人係咪個個都係要人情味的話就一定要所謂嘅市井,而市井又係咪一定要無禮貌和粗鄙呢?

我唔知,但係每次見TVB播那個《街市遊樂團》就一定好肯定係教你呢種概念,三個主持人都有一個共同的特質,就係無禮貌同粗魯,而這種行為被標榜為所謂「真性情」,真我個性。而更重要嘅係呢一套節目居然可以播到第三輯,意思係個節目收得,先會咁,可見香港人對呢種主持人係咁有市場。

昨晚星期日又播,節目主持人江美儀同另一主持麥長青正在介紹聯和墟街市自助餐,老闆好認真解釋佢嘅食店同有關嘅食物,但係兩個主持人真係當人無到,江美儀係度打斷人地講嘅野,係度扮搞笑鬧麥長青,而麥長青亦無理會食店老闆係度夾野食。

雖知道節目效果是特意,嘗試營造出食物好好味,以及搞笑搞氣氛認為鬧人係「巧打意」嘅感覺。但唔好將一些所謂既有的觀念套用去所謂的「貼地」,「貼地」唔係一定無禮貌,唔係一定不懂尊重人,不一定要所胃市井就要鬧人咁解。節目入面個食店老闆比江美儀打斷話題,其實佢個樣都心感不滿,無奈地苦笑,這種所謂介紹,真係唔做好過做。

以往阿蘇的飲食節目,常以鬧人痴線、茂里其實都已經好沒有教養,以為好笑,其實係沒有禮貌和不懂尊重人,時常所謂嘅真性情根本只是一種無教養的態度去做節目。時隔多年,TVB仍然用這種所謂賣「人情味」態度做節目,其實是虛情假意,真正教壞細路。

試下日後有位長輩在講述一些事情,有年輕人打斷話柄,看看會怎樣,難道這叫做可愛和有趣,到時又會說今日的後生仔真係無教養呀。但電視上那幾位主持人也是一樣,還要是四五十歲的成年人,這又可以?

不過又難怪TVB,這個節目可以做到第三輯,即係有收視,有人接受到這種主持人風格,主持人亦會恃住有收視然後會話有人喜歡這種風格,又會說繼續自我,做返自己云云。事實上這三個主持人在這個節目時,常常都不會理會受訪者的感受,有意無意在挖苦人家之類當笑話。經典一幕就是江美儀取笑自己要做街市的售貨員,是否意味著這工作不得人喜歡呢? 職業無分貴賤,一方面又所謂廉價地販賣所謂的「人情味」,另一方面卻看不起人家的工作,這是什麼玩法和態度?

有時候看一些台灣節目,也有類似常常講及一些地道鄉土情,但很少會以這種「爛笪笪」的演繹方式,他們的在地是以當地的口語、地道文化去介紹,但絕少會以無禮方式去演繹。現今香港人將「無禮」、「不尊重」等於「貼地」、「人情味」,這種概念和心態絕對不要得,甚至要改。否則只會把香港本土文化淪落到不是「貼地」,而是賤過地。

香港要謹記粗鄙、無禮不等於本土有人情味,這是兩回事。

3 則留言:

  1. YUN 先生應該位高權重,唔受得人少禮貌了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 匿名兄
      謝回覆,禮多人不怪,實屬正常,而且並不是要求一定要有禮,至少不可無禮。
      如果有看這個節目,是沒有尊重人家,人家一直在說話,打斷人家話柄,這是一種值得推崇嗎?

      刪除
    2. 居然咁都有人幫無記辯護, 真唔知係香港墮落定無記太多打手

      刪除

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails